فلزات

لوله آتشخوار چیست ؟

لوله آتشخوار چیست ؟

لوله آتشخوار چیست ؟

در یک سیستم برای انتقال سیالات  از لوله های مختلفی استفاده می شود اما در مواقعی که دما خیلی بالاست نیاز به استفاده از لوله آتشخوار است ,  این لوله به دلیل جنس خاص خود قابلیت تحمل حرارت و فشار بالا را برای عبور میعانات و گازها دارا می باشد , بیشتری کاربرد این لوله دیگ های بخار و سیستم های مبدل حرارتی است . پترو فولاد استیل آرام تامین کننده لوله استیل 304 و 316 مانیسمان و درزدار با برندهای چین ، تایوان و هند در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • آشنایی با لوله آتشخوار و استانداردهای آن
  • مهم ترین ویژگی لوله های آتش خوار
  • کاربرد لوله های آتشخوار چیست ؟
  • روش تولید لوله های آتش خوار
  • نکات مهم در خرید لوله های آتش خوار
لوله آتشخوار چیست ؟

آشنایی با لوله آتشخوار و استانداردهای آن

لوله آتشخوار به دلیل دارا بودن مقداری کربن (بین 0/17 تا 0/20 )  به دلیل ساختار خاص خود می تواند سیالات با فشار و حرارت بالا را خود عبور دهد به علاوه برای افزایش این لوله در برابر دمای بالا در آلیاژ آن مقداری منگنز نیز به کاررفته است وجود کربن و منگنز باعث می شود تا اکثر این لوله ها توانایی تحمل عبور سیالات با حداقل دمای 450 درجه سانتی گراد را داشته باشند و فشار داخلیشان به 80 اتمسفر برسد , برای این لوله ها استانداردهای مختلفی تعریف شده که هر یک ویژگی های خاصی دارند از جمله

  • استاندارد ASME SA192 با قابیلت تحمل 27 بار فشار اتمسفری و 550 درجه سانتی گراد حرارت
  • 8 با تحمل 25 بار فشارو خداکثر 585 درجه سانتی گراد حرارت
  • ASTM boiler tube A179 با تحمل 15 بار فشار و 530 درجه سانتی گراد حرارت غیر مستقیم
  • 8 قابلیت تحمل 30 بار فشار و 535 درجه حرارت غیر مستقیم

مهم ترین ویژگی لوله های آتش خوار

  • مقاومت فوق العاده در برابر حرارت و فشار بالا
  • استحکام بالا به دلیل نداشتن درز
  • ضد زنگ بودن
  • دارا بودن قابلیت انقباض و انبساط

کاربردی لوله های آتشخوار چیست ؟

لوله آتشخوار قابلیت تحمل فشار و حرارت بالای سیالات را دارند , از این لوله در صنایع شیمیایی , صنعت نفت و گاز , صنعت پتروشیمی , صنعت کاغذ سازی ,نیروگاه های هسته ای ,  ساخت مبدل های حرارتی , تولید دیگ بخار , ساخت موتورهای دیزل , کشتی سازی , صنعت فرآورده های لبنی , صنایع دارویی  و… استفاده می شود .

پروفیل استیل 201 ابعاد 10*10

روش تولید لوله های آتش خوار

لوله های آتشخوار لوله های بدون درز هستند این لوله های بدون درز به صورت مستقیم از میله های استوانه ای شکل ساخته می شوند , آنها نخست با یک آنالیز در دماهای بسیار بالا حرارت داده می شوند  تا بتوان آن را راحت شکل دهی داد در ادامه با وسیله ای مخصوص بین لوله ها سوراخ ایجاد می کنند و قطر بیرونی و ضخامت لوله نیز توسط غلطک های گردان تنظیم می شود.

برای جلوگیری از تغییر شکل لوله در تمام مراحل ساخت آن یک ماندرل درون لوله قرار داده می شود .

نکات مهم در خرید لوله های آتش خوار

برای خرید لوله های آتشخوار به وزن هر متر و هر شاخه لوله توجه کنید تا بتوان لوله ای با کیفیت و مرغوب را خریداری نمود نکته دیگر توجه به جنس لوله است این لوله در جنس های مختلفی از جمله فولاد کربنی , آلیاژی و گالوانیزه تولید می شوند که هر یک با توجه به نوع و کیفیت مواد اولیه قیمتی متفاوت دارد  این محصول را برندهای معتبر و شناخته شده خریداری نمایید , هر چه کیفیت مواد اولیه و تولید و استاندارد لوله بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است .

لوله استیل 316  سایز 3 اینچ رده 10

انواع لوله های آتش خوار

لوله های آتش خوار گالوانیزه :

پوشش روکش روی این نوع این لوله را در برابر زنگ زدگی و خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می کند این نوع لوله انتخابی مناسب برای فضاهای باز و محیط های مرطوب است .

لوله های آتش خوار ضخیم :

ضخامت دیواره این نوع لوله های آتش خوار 20 میلی متر است و برای کارهایی با فشار بالا مانند خطوط انتقال نفت و گاز و سیستم های احتراق حریق مناسب هستند .

لوله های آتش خوار نازک :

ضخامت دیواره این نوع لوله ها کمتر از 20 میلی متر است و برای سیستم لوله کشی و گرمایشی و کاربردهای فشار پایین مورد مصرف است .

لوله های آتش خوار بدون درز :

نبود درز در این نوع باعث شده تا این لوله استحکام بالایی داشته باشد و از آن در دیگ های بخار و بویلرها مورد استفاده قرار گیرد .

لوله های آتشخوار درزدار :

این مدل لوله نسبت به مدل درز دار استحکام کمتری دارد بنابراین از آن برای سیستم لوله کشی و انتقال آب و در کل کارهایی با فشار و دمای کمتر استفاده می شود.

میلگرد استیل 304  سایز 10 میلیمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *