تکنولوژی

چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟

چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟

چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟

ظرفشویی در آشپزخانه کار گذاشته می شود و فضایی است برای شستن ظرف ها و مواد غذایی , از آنجا که این وسیله به طور مداوم با رطوبت در تماس است باید از متریال با کیفیت ساخته شود برای ساخت , سینک ظرفشویی از استنلس استیل , فلزهای لعاب داده , کامپوزیت , فایبرگلاس , سرامیک و یا آلیاژهای مسی استفاده می شود که در این بین استنس استیل بسیار پر استفاده تر است اما چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟ پترو فولاد استیل آرام تامین کننده ورق استیل استنلس 1 میل تا 20 میل در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • نحوه ساخت ظرفشویی استیل
  • چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟
  • نحوه مراقبت از سینک آشپزخانه استیل
  • بهترین برند سینک استیل
چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟

نحوه ساخت ظرفشویی استیل

سینک استیل در ابعاد و مدل های مختلف تک لگن یا دو لگن ساخته می شود , در تعیین ضخامت سینک استیل نوع سینک و کاربری آن نقش مهمی دارد به علاوه حجم لگن ها در تولید این محصول با توجه به کاربرد آن در منزل یا آشپزخانه های صنعتی و تجاری متفاوت می باشد  , برای ساخت ورق را در ابعاد مشخص برش با قیچی برش داده و با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک محصول را فرم می دهند و برای ساخت سینی توسط دستگاه پرس شیارهایی ایجاد می کنند حال اطراف سینک را برش داده و اضافات را حذف می کنند در آخر نیز نوبت تعبیه سراخ فاضلاب است پس از انجام فرآیندهای کنترل کیفیت بر روی محصول , آن را بسته بندی و حمل می کنند .

چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و خوردگی :

در جواب این سوال که چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ساخته می شود ؟ می توان به مهم ترین ویژگی استنلس استیل که مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و خوردگی است اشاره کرد , سینک آشپزخانه استیل از گرید 304 و 316 ساخته می شود که در این بین سری 316 مقاومت بالاتری دارد ,  استیل 316 به دلیل داشتن 2 تا3 درصد مولیبدن در ترکیب خود مقاومت فوق العاده در تماس با مواد شیمیایی و خوردگی است این آلیاژ دارای 16 تا 18 درصد کروم و 10 تا 14 درصد نیکل است که به افزایش مقاومت در برابر خوردگی و اسیدیته کمک می کند , سری 304 نیز دارای 18 درصد کروم و 8 درصد کربن است این گرید نیز مقاومت بالا و قیمت مناسب تری دارد و به کارگیری ورق استیل 304 در تولید سینک های خانگی رایج تر است .

کاربرد لاتون استیل چیست ؟

دوام و مدت عمر بالا :

استیل ماده ای بادوام و پر تحمل است که در مقایسه با هزینه چرخه عمر ارزان ترین انتخاب می باشد در واقع این متریال در برابر ضربه و آسیب به ساختار آن بسیار مقاوم بوده و این ماده مستحکم شکل خود را حفظ می کند .

مقاوم در برابر دمای بالا :

از دیگر موارد در جواب اینکه چرا سینک آشپزخانه با ورق استیل ؟ باید گفت استحکام این آلیاژ تا محدوده دمای گسترده ای که تقریبا تا 1400 فارنهایت است حفظ می شود در صورتی که سینک آشپزخانه ای که خریداری کرده اید از فولاد ضد زنگ است می توانید تا سال ها روی آن حساب کنید .

ضد خط و خش بودن و زیبایی ظاهری :

ورق استیل در انواع مات , براق و ضد خش تولید می شود , سینک آشپزخانه استیل ضد خش  در برابر خط و خش مقاومت خوبی دارد و علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری خود را برای مدت طولانی حفظ می کند همیشه نو به نظر می رسد سینک استیل مات نیز مقاومت نسبتا خوبی در برابر خط و خش دارد اما در برابر نظافت آن باید گفت که اثر املاح و رسوبات روی سطح آن باقی می ماند و برای تمیزی نیاز به وقت بیشتری دارد از طرفی دیگر سینک استیل براق به راحتی تمیز می شود و دردسری برای تمیز کردن سطح صاف و صیقلی آن ندارید .

علاوه بر مواردی که گفته شد , تمیز کردن و نگهداری سینک استیل بسیار آسان بوده و این محصول لک بر نمی دارد از آنجا که استیل قابل بازیافت است به محیط زیست نیز ضرر نمی رساند , سینک استیل  برخوردار از خاصیت جوش پذیری آسان بوده , شکل پذیری خوبی داشته و در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی می شود .

و اما  سینک استیل معایبی نیز دارد از جمله :

سینک استیل مانند هر محصول دیگر معایبی دارد این سینک ها ضخامت کمتری دارند و در برابر ضربه سنگین امکان تورفتگی آن وجود دارد همچنین تک رنگ بوده و تنوع طرح و رنگ و تم خاصی ندارد .

نحوه مراقبت از سینک آشپزخانه استیل

سینک های ساخته از ورق استیل طول عمر بالایی دارند اما با گذشت زمان و جذب آلودگی , گرد و غبار و چربی کدر شده و براقیت اولیه خود را از دست می دهند برای تمیز کردن آن می توان از آب گرم و الکل , سرکه سفید , آب لیمو و ژل های مخصوص استفاده کرد.

بهترین برند سینک استیل

  • اخوان
  • استیل البرز
  • بیمکث
  • ایلیااستیل
  • کن و…
ورق استیل 304 ضخامت 20 میلیمتر ابعاد 2*1 متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *