فلزات

میلگرد مولیبدن دار

میلگرد مولیبدن دار

میلگرد مولیبدن دار

ماده اصلی میلگردهای آلیاژی فولاد است و تفاوت این نوع آرماتور با آرماتورهای معمولی در مواد به کاررفته و مراحل تولید آن می باشد یعنی به طور ساده باید گفت در تولید میلگردهای آلیاژی عناصری مانند کروم , تنگستن , نیکل , مولیبدن و… نیز به کاررفته است   از جمله با کیفیت ترین این مقاطع میلگرد مولیبدن دار است که در ادامه به معرفی , ویژگی و کاربرد این مقطع پر استفاده می پردازیم . مجموعه پترو فولاد استیل آرام با تامین میلگرد استنلس استیل چین  برای خرید میلگرد استیل 304  و 316 از سایز 6 تا 220 میلیمتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • میلگرد مولیبدن دار چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • مزایای استفاده از میلگردهای مولیبدن دار
  • قیمت میلگردهای مولیبدن دار
میلگرد مولیبدن دار

 میلگرد مولیبدن دار چیست و چه کاربردی دارد ؟

یکی از عناصر مهم در تولید آرماتور مولیبدن است , این عنصر مقاومت به خوردگی میلگرد را تا حد قابل توجهی افزایش داده و باعث بهبود خواص کششی و چقدرمگی آن می شود میلگرد مولیبدن دار میزان 2 تا 5 درصد در ساختار خود مولیبدن دارد .

و اما مولیبدن چیست ؟

مولیبدن با نماد شیمیایی Mo و عدد اتمی 42 در دوره پنجم جدول تناوبی قرار دارد این عنصر به طور آزاد یافت نشده و به صورت کانی در طبیعت وجود دارد , رنگ آن سفید مایل به خاکستری است و در مقایسه با سرامیک چکش خواری بیشتری دارد از این عنصر برای افزایش شدت و مقاومت به خوردگی و سختی پذیری استفاده می شود .

لوله استیل سایز 1/2 اینچ رده 10 شاخه 6 متری

کاربرد میلگردهای مولیبدن دار :

میلگرد مولیبدن دار هر جا که مقاومت به خوردگی قطعه در اولویت باشد و افزایش کیفیت و دوام حرف اول را بزند مورد استفاده قرار میگیرد از آنجا که مقاومت بالاتری نسبت به دیگر میلگردها دارد در محیط های کلرایدی , دریایی , نمکی . اسیدی و نیز شیمیایی می تواند انتخابی مناسب باشد همچنین در سازه هایی که عمر بسیار طولانی باید داشته باشند بناهای تاریخی که به تعمیر و مرمت نیاز دارند و یا در مناطق لرزه ای که ممکن است ساختار بتن آرمه به دلیل خوردگی تضعیف شده باشد و در صورت زلزله سقوط کند و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرند .

مزایای استفاده از میلگردهای مولیبدن دار

  • عدم نیاز به نگهداری
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • مقاوم دربرابر pH های مختلف در بتن
  • اتصال یا جوشکاری آسان با فولاد نرم
  • پایداری در دماهای بالا و پایین

قیمت میلگردهای مولیبدن دار

برای تولید میلگرد آلیاژی برای هر گرید نیاز است که از مواد اولیه و آلیاژهای مورد استفاده همان گرید استفاده شود و قیمت هر یک می تواند موجب نوسان در قیمت این آرماتور شود به همین علت برای خرید باید قیمت این آرماتور را بر حسب گرید بررسی نمود میلگردهای مولیبدن دار نسبت به دیگر میلگردهای آلیاژی قیمت بیشتری دارند از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت این نوع مقاطع , سایز , کارخانه تولید کننده , میزان عرضه  و تقاضا و… می باشد .

میلگرد استیل سایز 200 میلیمتر شاخه 6 متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *