فلزات

منظور از تهاتر آهن آلات چیست ؟

منظور از تهاتر آهن آلات

منظور از تهاتر آهن آلات چیست ؟

احتمالا تا به حال در بازار آهن آلات نام تهاتر به گوشتان خورده است , اما منظور از تهاتر آهن آلات چیست ؟ تهاتر در لغت به معنای مبادله کالا به کالاست و در برخلاف دیگر معاملات که در قبال خرید کالا پول پرداخت می شود این تجارت بین دو یا چند طرفین بدون استفاده پول و تنها با تبادل کالا  انجام می شود . پترو فولاد استیل آرام تامین کننده لوله استیل  ، پروفیل ، اتصالات ، میلگرد و…. سایر مقاطع استنلس استیل 304 و 316 با برندهای ایران ، چین و هند در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • تهاتر آهن آلات چیست و چه شرایط و قوانینی دارد ؟
  • مزایا و معایب تهاتر آهن آلات
  • انواع تهاتر آهن آلات
منظور از تهاتر آهن آلات

تهاتر آهن آلات چیست و چه شرایط و قوانینی دارد ؟

تهاتر در واقع همان مبادله کالا به کالاست که در زمان های قدیم بین مردم صورت می گرفت امروزه این این معامله در معاملات گسترده هم استفاده می شود و توسط آن کالاهای تخصصی در قبال هم مبادله می شوند ؛  منظور از تهاتر آهن آلات نیز مبادله بدون پرداخت پول بوده که بین طرفین انجام می شود و در آن طبق قوانینی دو طرف معامله به توافق می رسند .

تهاتر آهن آلات چه شرایطی دارد ؟

گفتیم که منظور از تهاتر آهن آلات مبادله کالا به کالا و بدون پرداخت هزینه است , برای انجام این معامله ارزش کالا و یا کالایی که قرار است مبادله کنید را تخمین بزنید سپس شریک مایل به مبادله کالا را پیدا کنید برای انجام این مبادله , طرفین باید با شروط تعیین شده در معامله موافق باشند و ارزش کالا یا خدمت با هم برابری داشته باشد همچنین میزان نوسان قیمت ( مانند کاهش یا افزایش کالا  ) در روز های آتی در نظر گرفته شود .

تسمه استیل سایز 5*100 میلیمتر

تهاتر آهن آلات چه قوانینی دارد ؟

تهاتر فلزات قوانین مربوط به خود را دارد به عنوان مثال در این معامله حجم آهن الات باید بیش از 1000 تن باشد همچنین محل و زمان پرداخت دو دین یکسان باشد و بین دو یا چند فرد حقیقی و حقوقی انجام شود به علاوه اینکه قبل از ثبت قرار داد طرفین توافق کنند که کالا یا خدمات در ازای کالا یا خدمتی دیگر تهاتر شود و یا اینکه درصدی از معامله شامل تهاتر است .

مزایا و معایب تهاتر آهن آلات

  • بدون پرداخت پول می توان مصالح ساختمانی تهیه کرد .
  • قدرت خرید افراد افزایش می یابد .
  • باعث افزایش رونق صنعت ساخت و ساز می شود .
  • تضمین بهتری برای پرداخت ایجاد می کند .
  • بین شرکت ها و افراد رابطه تجاری ایجاد می شود .

مهمترین ایرادی که به تهاتر وارد است اشتباه در ارزش گذاری کالاست به عنوان مثال ممکن است ارزش ملکی کمتر از آنچه واقعا هست تعیین شود و خسارت مالی به طرفین وارد کند ایراد دیگر عدم ثابت ارزش کالا در طول زمان است .

انواع تهاتر آهن آلات

تبادل کالا :

در این روش کالا ابتدا ارزش گذاری شده و مقداری از کالا با ارزش برابر بین طرفین معامله جابه جا می شود .

بازخرید :

در این روش صنایع بزرگ که هزینه کلانی دارند کالای مورد نیاز خود را در قبال کالای دیگر که معمولا ملک سنددار, مانند زمین , آپارتمان مسکونی , باغ , واحد تجاری و.. است به طرف دیگر معامله ارائه می دهد این روش به صنایع کمک می کند تا به جای پرداخت نقدینگی , تسویه کامل معامله را با ملک راکد یا دارایی غیر نقدینگی خود انجام دهد .

در تهاتر آهن آلات به روش بازخرید این مصالح با مواردی مانند باغ , ویلا , ارز و دلار , آپارتمان , املاک یا مغازه های تجاری و یا زمین های زراعی و غیر زراعی مبادله می شود .

خدمت در مقابل کالا :

این روش به صورت توافقی و با انعقاد قرار داد بین طرفین معامله صورت میگیرد گاهی نیز ممکن است به علت تفاوت ارزش بین کالا و خدمت برای تسویه کامل از پول نیز استفاده می شود .

پروفیل استیل 201 ابعاد40*40 ضخامت 1 میلیمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *