فلزات

روش های پلیسه گیری و کاربرد آن

پلیسه گیری پروفیل

روش های پلیسه گیری و کاربرد آن

پلیسه گیری از فرآیندهای صنعتی رایج و پر سرعت بوده که در این روش مواد باقی مانده در لبه ورق , پروفیل , داخل لوله فولادی و قطعات کار پس از برش حذف می شود اگر این قطعات جدا نشوند یا حتی درصورتی که به درستی جدا نشوند می توانند تیز و خطرناک باشند در واقع پلیسه به شکل گیری لبه های ناهموار فلز گفته می شود در ادامه به انواع روش های پلیسه گیری و کاربرد آن در صنعت می پردازیم . پترو فولاد استیل آرام با فروش پروفیل 201 و 304 استیل چین در خدمت شماست . اگر قصد خرید پروفیل استیل دارید با کارشناسان ما در ارتباز باشید و یا همراه ما باشید با ادامه مطلب

  • روش های پلیسه گیری و موارد استفاده از آن
  • مزایای پلیسه گیری
پلیسه گیری پروفیل

روش های پلیسه گیری و موارد استفاده از آن

پلیسه گیری از جمله روش های پر کاربرد در صنعت است که به کمک آن می توان سطح منحنی وار قطعات پیچیده را بدون اینکه در به هم خوردن شکل ظاهری و ابعاد قطعه داشت پلیسه گیری کرد روش های پلیسه گیری و کاربردهای آن متفاوت است از جمله :

پرداخت کاری دستی :

در ابتدای این مقاله با عنوان روش های پلیسه گیری و کاربرد آن به پرداخت کاری به روش دستی می پردازیم این روش شامل استفاده ازابزارهای دستی مانند سوهان یا کاغذ سمباده است این روش زمانبر و کار فشرده است اما می تواند برای تولید مقیاس کوچک مورد استفاده قرار گیرد .

پلیسه گیری مکانیکی :

در پرداخت کاری مکانیکی قطعات از ماشین هایی مانند مته , فرز , فینیشرهای ارتعاشی و… استفاده می شود این ماشین ها از مواد ساینده یا برس ها برای حذف زوائد لبه قطعه کار استفاده می کنند و سطحی صاف و بدون سوراخ ایجاد می شود.

فروش اتصالات استیل 304 جوشی

پلیسه گیری با ذرات ساینده :

در رابطه با روش های پلیسه گیری و کاربرد آن باید گفت , یکی از این روش پرداخت کاری با ذرات ساینده بوده که اغلب برای پرداخت کاری جداره داخلی قطعات و لوله های فولادی استفاده می شود  , روش کار این فرآیند بدین شکل است که یک سیستم هیدرولیک با دو سیلندر و دو پیستون وجود دارد که فضای بین دو سیلندر برای قرار گیری قطعه کار ایجاد می کند , زمانی که سوراخ داخلی قطعه بین دو سیلندر قرار گرفت یکی از سیلندرها که داخل خود روغن دارد ذرات درون آن قرار میگیرند و با فشار پیستون , روغن و ذرات ساینده از سوراخ داخلی قطعه عبور کرده و وارد سیلندر دوم می شود .

پرداخت کاری با روش ارتعاشی :

در این روش ارتعاشات به صورت مکانیکی صورت میپذیرد ؛ به این شکل که قطعات پرداخت کاری شده یا ریخته گری شده با ساچمه های فولادی سخت کاری می شوند و برای اینکه تحت ارتعاش قرار میگیرند داخل مخزنی ریخته می شوند , در این فرآیند نوعی برخورد مکانیکی صورت میپذیرد و لبه های تیز و زائد حذف می شوند .

روش الکتروشیمیایی :

روش الکتروشیمیایی پلیسه گیری مخصوص سطوح با اشکال پیچیده و منحنی است , در این فرآیند سیستم دارای یک قطعه کار و ابزار است ,ابزار و قطعه به دو سر قطب الکتریکی وصل می شود و سیالی الکترولیت از میان آن عبور می کند که باعث برقراری جریان الکتریکی بین ابزار و قطعه کار و نیز دور کردن ذرات ساینده از محل پرداخت کاری می شود , در این روش قطعه مورد نظر به قطب مثبت و ابزار به قطب منفی وصل می شود و با عبور جریان الکتریکی از قطعه , ناهمواری های سطح رفع شده  سطحی صاف و صیقلی ایجاد می شود .

پرداخت کاری چرخشی :

برای پرداخت کاری داخل لوله های فولادی از روش چرخشی پلیسه گیری استفاده می شود ,بدین صورت که یک لوله درون سه نظام دستگاه فرز با کلگی افقی قرار گرفته و یک فیکسچر اغلب از جنس تفلون که درون آن چهار آهن رباست داخل لوله فولادی قرار میگیرد , مقداری پودر ذرات ساینده مغناطیسی داخل لوله فولادی ریخته می شود و با چرخش سه نظام این پودر به حرکت در می آید و فضای مغناطیسی ایجاد شده مانع از پراکنده شدن پودر مغناطیسی می شود وبا حرکت پودر داخل لوله پلیسه گیری انجام می شود .

تسمه استیل 304 سایز 5*100 موجود شد

پلیسه گیری تامبلینگ :

برای انجام این روش از ویبراتور یا مخازن سانتریفیوژ استفاده می شود , این روش بدون هیچ خراشی پلیسه را حذف می کند و علاوه بر کارایی بالا تمام نقص های روی فلزات را از بین می برد .

پلیسه گیری پانچ :

در این روش از ماشین پانچ استفاده می شود و در این فرآیند به تعداد زیادی قالب اعم از قالب پولک زنی سخت , قالب پولک زنی نرم و.. استفاده می شود این روش بهره بری بیشتری داشته و نسبت به نوع دستی کارایی بالاتری دارد .

مزایای پلیسه گیری

  • افزایش ایمنی در صنایع خودروسازی , هوافضا , الکترونیک , تجهیزات پزشکی و….
  • ظاهری زیبا و صیقلی
  • تضمین کیفیت
لوله استیل  316 سایز 3 اینچ رده 10 موجود شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *